donderdag 24 september 2015

Tips voor Gezond Afvallen

Het beginnen aan een dieet met het doel af te vallen werkt motiverend. De motivatie kunnen opbrengen om de extra kilo’s kwijt te raken, je beter te voelen en er beter uit te zien is geweldig. 

Echter, veel mensen proberen zo snel mogelijk af te vallen en denken er niet bij na dat er dat er gezondheidsvoordelen zijn wanneer men op een verantwoordelijke manier afvalt ( lees meer info op http://www.bestedieetplan.com/

Het verkiezen van een gezonde levensstijl boven gehypte diëten draagt bij aan een geleidelijk gewichtsverlies, en dat de kilo’s ook afblijven voor de rest van het leven.

Men moet niet beginnen aan afvallen met de verkeerde verwachtingen. Als je geïnspireerd bent door je komende vakantie, reünie, bruiloft of andere spannende gebeurtenissen waar je er op je paasbest uit wil zien, kan het verleidelijk zijn om een gehypt dieet te proberen. 

Hoewel je met deze diëten snel kilo’s verliest, is het onwaarschijnlijk dat deze er ook af zullen blijven. Het aangaan van een gezonde levensstijl, dieet en sportprogramma maakt de kans groter dat je de rest van je leven slank en fit blijft.

Dieet


Het dieet is cruciaal bij het afvallen. Gehypte diëten kunnen ervoor zorgen dat je veel gewicht verliest in een paar weken tijd, maar het is beter je dieet op een zodanige manier aan te passen dat het gezond en evenwichtig is. 

Het is geen probleem om soms toe te geven aan lekkernijen, zolang het maar met mate is. Het is mogelijk je hersenen en lichaam te trainen te hunkeren naar gezondere voedingsmiddelen. 

Zodra je gezonder begint te eten zal je je langer voldaan voelen en is er geen noodzaak om je vol te stampen met ongezond voedsel.

·         Vul jezelf met groenten, fruit en vezels
·         Breng geen ongezond eten in huis
·         Kook vaker zelf in plaats van uit eten te gaan
·         Volg de normale maaltijden en eet geen tussendoortjes
·         Eet vroeg op de dag en stop met eten aan het begin van de avond 

Sport


De enige manier om af te vallen is minder eten en meer sporten. Als je meer calorieën verbrandt dan dat je binnen krijgt, verlies je vanzelf gewicht. 
Echter, het is niet verstandig om het aantal calorieën teveel te beperken terwijl je meer sport. Je zal je sloom en niet lekker voelen.

·         Bouw langzaam op richting een intensiever trainingsprogramma
·         Combineer cardio en krachtoefeningen
·         Interval training kan langzaam in intensiteit opgebouwd worden en verkort de trainingstijd

Een gezond dieet en trainingsprogramma zal de algehele gezondheid verbeteren. Veranderingen in levensstijl resulteren erin dat je er de rest van je leven beter uit zal zien en je beter zal voelen. 

Wees gemotiveerd, maar verlies het langetermijndoel niet uit het oog wanneer je ervoor kiest af te vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen